Ryžový puding – vanilkový


Určite zdravšia verzia vanilkového pudingu, prospešná telu a menej kalorická. Ja mám ryžu rada a dokážem ju jesť každý deň. Skúšala som takúto chuť docieliť aj vanilkovým luskom, ale nebolo to ono. Toto je celkom iná chuť aj konzistencia. A po pridaní tých správnych korenín výborný dezert.

Čo potrebujeme:

  • 1 hrnček ryže podľa chuti a nálady
  • 2 hrnčeky sójového mlieka
  • Škorica celá
  • 4 klinčeky ( v koreninách sa fantázii medze nekladú)
  • Soľ
  • Sladidlo podľa chute – med, slad, sirup
  • 1 ks vanilkového sójového jogurtu

Postup:

Tento postup prípravy je veľmi jednoduchý. Dlhšie som  fotila ako varila. Ryžu som prepláchla a uvarila v mlieku v pomere 1:2. Pridala som aj trochu riasy, ak nemáte stačí dosoliť morskou soľou. Ak nemáte rastlinné mlieko, rozmiešajte 3lyžice sójovej smotany vo vode. Tú tiež robím sama, lebo tá v obchode je plná éčok.Pridala som škoricu a klinčeky. Po dovarení som vybrala koreniny, osladila a pridala vanilkový jogurt. Poriadne som premiešala a zdravý desert bol na svete. V chladničke vydrží niekoľko dní.

Pri tomto pudingu môžete naozaj experimentovať – ja som skúšala s kokosovým mliekom a pomarančom, s karobom, s čokoládovým sójovým jogurtom. Zdobím ovocím, pečeným ovocím, čokoládou, semiačkami alebo ničím. Nepoznám nič horšie ako nuda v kuchyni. Len aby bolo, to fakt nie je pre mňa.

Tip na záver: Chcete byť štíhli? Naučte sa jesť ryžu! O benefitoch som písala do emailu – ako jesť, ako pripravovať a ako zvládnuť ryžový pôst.