Cuketové placky s údeným tofu (bezlepkové)


Vynikajúce jedlo! Tento recept vznikol podobne ako všetky vydarené recepty – čo chladnička dala. Po celodennej naháňačke sa mi nechcelo veľmi párať s varením, aj keď varím rada. Tento recept je úžasny v tom, že je to rýchlovka. V chladničke som našla údené tofu a cukety. Stavila som na klasiku – cesnak, rasca, majorán a kyslá kapusta. Prišiel manžel a zjedli sme všetky, takže sú odskúšané. Pojedali sme len tak s kyslou kapustou. Vyskúšajte! Verím, že si pochutíte.

Čo potrebujeme:

  • 2 hrnčeky nastrúhanej cukety
  • 1údené tofu
  • 3 PL pohánkovej múky
  • 1 PL hrašky
  • 1 PL tapiokového škrobu ( môžete použiť akýkoľvek iný, alebo vynechať )
  • Soľ
  • Rasca
  • 2 strúčiky cesnaku
  • Majoránka
  • Voda

 

Postup:

Najskôr som umyla, prekrojila, odstránila stred a nastrúhala dve cukety aj s kožou. Cukety nelúpem, aby keď sú staršie, vtedy je koža trochu nahorklá. Rovnako som nastrúhala údené tofu a odložila bokom. Potom som urobila cestíčko tak, že som zmiešala všetky suché ingrediencie aj s koreninami, pridala som pretlačený cesnak a prilievala som postupne vlažnú vodu, pokým nevzniklo cesto približne ako na lievance. Do takto pripraveného cesta som vmiešala nastrúhanú cuketu s údeným tofu. Vznikla hustá hmota, perfektná na placky. Pri pečení sa nerozpadali vďaka škrobu, ale kľudne si namiesto škrobu môžete pridať vajíčka. Ja rada experimentujem a pripravujem tieto vegánske variácie.

V koreninách sa tiež medze nekladú, experimentujte podľa seba.

Užívajte jeseň a sezónu cukín a telo sa vám odmení. Pár riadkov o tom prečo ich jesť čím najviac:

Cuketa obsahuje 91% vody, málo vlákniny a vysoký obsah karoténu, ten je najcennejší. Okrem toho obsahujem vysoké množstvo cenných minerálnych látok, napríklad draslík, ten zbavuje naše telá nadbytočnej vody, škodlivých solí a iných usadenín.

Veľa najužitočnejších látok je práve v šupke. Vzácny karotén telo syntetizuje na vitamín A, ktorý chráni sliznice a pre ľudský organizmus predstavuje jednu z najdôležitejších bioaktívnych látok. Je nepostrádateľný pre látkovú výmenu v bunkách, chráni zrak, priaznivo ovplyvňuje telesnú a duševnú vitalitu. Pretože tento vitamín je rozpustný v tuku je preto dobré konzumovať cukety s prídavkom oleja. Okrem týchto látok obsahuje cuketa veľa horčíka, vápnika, fosfor, železo, meď.

Cuketa je ideálna pri chudnutí – zasýti, dodá telu potrebné látky a nezaťažuje, takže v našej reštaurácii ju budeme variť často. Je tak jemná a lahodná, že sa len tak nepreje. Pár nových receptov mám už v talóne. Tento určite vyskúšajte doma, alebo chutné cuketové rizoto s kokosovým mliekom. Recept je už na webe. Môžete sa prihlásiť aj na odber noviniek, nové recepty, tipy na chudnutie, jedlá podľa ročných období a všeličo iné vám príde priamo do emailovej schránky.

Buďte zdraví, krásni a štíhli!