Alebo ako sa v tom kvante informácii celkom nestratiť? V posledných rokoch tieto informácie poctivo sledujem a všimla som si si, že čo odborník, to prevažne iný názor. Sama som skúšala obmedzovať, striedať diéty, nefungovali však. Stále som mala premrštené chute buď na sladké, alebo sa dostavil vlčí hlad. Až keď som sa celkom náhodou na internete dostala k informáciam o energii potravín, o tom, že v každom ročnom období potrebujeme vyživovať iné orgány, vyskúšala som svoje prvé makrobiotické taniere sa všetko zmenilo a z večnej hľadačky som sa ustálila a objavovala nové chute.

Aké je pôsobenie potravín na naše telo

 

Každá potravina nám dáva iné živiny, po zjedení rôznych potravín cítime v tele rozdielne energie. Niektoré jedlá nás ochladzujú, uvoľňujú a spomaľujú, iné skôr otepľujú a zrýchľujú. V tradičnej čínskej medicíne tieto dve rozdielne energie nazývame JIN a JANG. Pokiaľ máme tieto dve energie v rovnováhe je všetko v poriadku, pri našom klasickom spôsobe stravovania sa však často dostávajú do nerovnováhy. Ako to môžeme odsledovať na svojom tele? Po niektorých jedlách sa cítime plní energie, po iných nás zasa ukladá. Nevieme sa prinútiť nič robiť, len cítime, že sa potrebujeme vystrieť na gauč. Často po výdatnom slanom a mastnom jedle príde chuť na pivo, alebo nekontrolovateľná chuť na sladké.

Skontrolujte svoj domáci jedálniček

 

Klasický slovenský jedálniček, ktorý mi je (bol) veľmi blízky vyzerá nejako takto: vajíčka, saláma, mäsko, pečený bôčik dokonca, vyprážané rezne, biely chlebík a nedeľu bez poriadneho koláča sme si nevedeli ani predstaviť.

Podľa TČM mlieko, jogurty, cukor, med, alkohol náš organizmus spomaľujú, silno ochladzujú a dokonca zahlieňujú. Organizmus býva po takýchto jedlách silno prekyslený a vyčerpaný, naše vnútorné orgány sú v nerovnováhe. Následky môžeme pocítiť hneď, alebo po niekoľkých rokoch. Naše telo s nami komunikuje chorobou. Migréna, astmy, nadváha, reuma, osteoporóza – to všetko sú výsledky nášho dlhoročného stravovania. Keď telo už nevládze dostaví sa infarkt, cukrovka a niekedy dokonca onkologické ochorenie.

Tak ako? Našli ste si tam to svoje? Máte chuť začať inak?

Ako na zdravý jedálniček?

 

Návrat k jednoduchosti, návrat k potravinám, ktoré jedli naše prababičky. Vymeňte bielu múku za celozrnnú, mäso za strukoviny, doplňte zeleninkou a veeeľa orechov,semien a kyslej kapusty. Vynechajte  mliečne výrobky a biely cukor. Veľmi jednoducho povedané, ale toto tvorí teraz základ našej stravy. Kombinácia celozrnného obilia so strukovinami je kompletnou náhradou mäsa, nemusíte sa báť, že vám bude chýbať energia. Tá bude konečne možno po rokoch konečne vyvážená, telo sa dostane do rovnováhy, často sa začne samé liečiť a zbavovať prebytočných kíl. Toto tvorí základ stravy, ktorý vedie naše telá k prevencii, k harmónii. Toto je cesta ku zdraviu, ale aj k štíhlemu a krásnemu telu.

Ak sa snažíte schudnúť, zlepšiť zdravotný stav a chcete dostávať viac takýchto článkov, nezabudnite sa prihlásiť na odber noviniek. Všetko pohodlne priamo do emailovej schránky. Alebo sa dobehnite napapať do našej reštaurácie. Varíme síce trochu inak, ale chutiť vám bude zaručene.